سفارش آنلاین
هنوز وارد نشده اید!
خدمات وردپرس فارسینو
هنوز وارد نشده اید!

فتح صفحه اول گوگل با 6 تکنیک کاملا رایگان

فتح صفحه اول گوگل با 6 تکنیک کاملا رایگان

چگونه صفحه اول گول را فتح کنیم؟ چطوری در صفحه اول گوگل باشیم؟

عمل همسوسازی سایت با عوامل موثر در رتبه بندی موتورهای جستجو را بهینه سازی موتور جستجو (سئو) می گویند. شما لزوماً کل سایت خود را یکباره برای موتورهای جستجو بهینه نمی کنید، بلکه هر صفحه در سایت خود را به صورت مجزا بهینه سازی می کنید. در این دانشنامه ما 10 تکنیک برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را برایتان جمع آوری کرده ایم. پس بیا تا صفحه اول گوگل رو از آن خودت کن…

چگونه صفحه اول گول را فتح کنیم؟ چطوری در صفحه اول گوگل باشیم؟

1- تعیین کلمات کلیدی

ابتدا تعیین کنید که می‌خواهید گوگل به کدام یک از سوالات جستجوی خود با صفحات وب‌سایت شما پاسخ دهد. اینکار با تعیین کلمات کلیدی وبسایت انجام میگردد.

کلمات کلیدی میتوانند به صورت تک کلمه یا عبارات باشند.

نمونه هایی از کلمات کلیدی عبارتند از:

• “گوشی موبایل”
• “خرید گوشی اینفینیکش نوت 8 پرو”
• “بلیط”
• ” خرید بلیط ارزان هواپیمای تهران مشهد ”
• “لیست قیمت ساعت مچی مردانه سواچ Swatch “
• “فتح صفحه اول گوگل”

چگونه صفحه اول گول را فتح کنیم؟ چطوری در صفحه اول گوگل باشیم؟

هر صفحه در وب سایت شما باید مجموعه متفاوتی از کلمات کلیدی را هدف قرار دهد تا صفحات با یکدیگر رقابت نکنند.

کلمات کلیدی ایده آل، دسته کلمات و یا عباراتی هستند که کاربران و یا مشتریان محصول و یا خدمات شما آن عبارات را جستجو میکنند. پس انتخاب کلمات کلیدی برای فتح صفحه اول گوگل و یا برای اینکه به صفحه اول گوگل برسید خیلی خیلی اهمیت دارد.

2- اعلام کلمات کلیدی به گوگل

گوگل با خزیدن در دنیای وب، رتبه بندی میلیون ها صفحه وبسایت و ذخیره آنها در یک فهرست را انجام میدهد. وقتی کاربر جستجویی را انجام می‌دهد، گوگل فهرست سازمان‌ یافته‌تر خود را اسکن میکند تا به سرعت به نتایج مرتبط برسد.

بنابراین، یکی دیگر از مراحل مهم برای نمایش نتایج سایت در صفحه اول گوگل این است که اسکن، فهرست و بازیابی سایت خود را تا حد امکان برای گوگل آسان نمایید. این کار را با قرار دادن کلمات کلیدی در مکان های زیر انجام دهید:

متا تایتل توضیحات متا در گوگل

_ متا تایتل

هر نوشته وبلاگ و یا صفحه وب سایت شما دارای یک عنوان متا است. این عنوان در بالای صفحه شما به شکل یک هدر و همچنین به عنوان فهرست آن صفحه در نتایج جستجو ظاهر می شود..

_ توضیحات متا

توضیحات متا همان توضیحات کوتاهی است که در زیر عنوان در نتایج جستجوی گوگل نشان داده می شود.

علاوه بر این که به گوگل می‌گوید صفحه شما درباره چه چیزی است، توضیحات متا به سرعت به جستجوگر می‌گوید که اگر روی صفحه شما کلیک کند چه انتظاراتی می‌تواند داشته باشد و کلیک‌های مربوط به آن صفحه را افزایش می‌دهد. بنابراین توضیحات متا به گوگل کمک می کند تا کسب و کار شما را در صفحه اول برای جستجوهای مناسب قرار دهد و به جستجوگران گوگل نیز کمک می کند تا به بهترین نتیجه جستجو در گوگل دست پیدا کنند.

_ URL یا آدرس سایت

URL یا آدرس سایت شامل نام دامنه (google.com) و به دنبال آن یک اسلش رو به جلو و سپس متن جدا شده با خط تیره است.

گنجاندن کلمات کلیدی در آدرس سایت به گوگل کمک می کند تا سریعتر تشخیص دهد که صفحه شما در مورد چه موضوعی است. همچنین، URL سایت در بالای عنوان و توضیحات متا در نتایج جستجو ظاهر می شود. URL خاصی که با عنوان صفحه مطابقت داشته باشد برای کاربران جذاب تر و قابل اعتمادتر است و برای نمایش در صفحه اول مناسب تر خواهد بود.

_ تگ آلت (alt)

گوگل تنها در صورتی که تصاویر دارای متن جایگزین باشند (با نام مستعار alt tag) میتواند آنها را در نتایج نمایش دهد. اگر تگ آلت (alt) شامل کلمات کلیدی باشد، گوگل می تواند ارتباط بیشتر آن صفحه را تشخیص دهد و در نتیجه شانس حضور شما در نتیجه صفحه اول گوگل خیلی بالاتر میرود.

آلت تگ برای فتح صفحه اول گوگل

3- محتوای مفید بدون اغراق در کلمات کلیدی

بدنه محتوای صفحه شما مهم ترین مکان برای گنجاندن کلمات کلیدی است که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید. با این حال، بسیار مهم است که این کلمات کلیدی به طور سیستماتیک و بیش از حد درج نشده باشند، بلکه به طور طبیعی گنجانده شوند. در واقع، گوگل اکنون می تواند زیاده روی در استفاده از کلمات کلیدی را تشخیص دهد و اگر در مقاله یا صفحه سایت خود در استفاده از کلمات کلیدی زیاده روی کرده باشید، گوگل شما را از نتایج صفحه اول دور خواهد نمود و حتی ممکن است برای مدت طولانی شما را از نمایش در نتایج صفحه اول محروم نماید.

کلید ورود به صفحه اول گوگل

کلید ورود به صفحه اول گوگل، ارائه محتوای مفید، قابل اعتماد، خواندنی، اما آموزنده است که مخاطبان هدف شما را در صفحات سایت شما نگه می دارد و برای مطالب بیشتر باز می گردند.

فقط به یاد داشته باشید که اگر می خواهید برای جستجوی کلمه کلیدی خاصی در صفحه اول گوگل به رتبه مناسبی دست پیدا کنید، صفحه شما باید اطلاعاتی را ارائه دهد، نه اینکه محتوای صفحه خود را با کلمات کلیدی پر کرده باشید.

4- تأکید بر موقعیت مکانی

یکی دیگر از تکنیک های کاملا رایگان برای قرار دادن صفحات وب سایت خود در صفحه اول گوگل، مشخص کردن موقعیت مکانی شما در گوگل میباشد. اطمینان حاصل کنید که وب سایت تان به وضوح شهر و/یا منطقه جغرافیایی، موقعیت شما را در نقشه، نمایش میدهد.

به این ترتیب، در زمانی که کاربران، صنعت، خدمت و یا کالای مرتبط با فعالیت شما را در گوگل جستجو میکنند، Google آن اطلاعات را دریافت می‌کند و کسب‌وکار شما را به‌ عنوان نتیجه جستجوی «نزدیک به من» نمایش می‌دهد.

حتی اگر کاربر با استفاده از یک مکان خاص جستجو نکند، گوگل همچنان نتایج جغرافیایی مرتبط را بر اساس آدرس IP خود ارائه می دهد، بنابراین SEO محلی نه تنها رایگان است، بلکه همیشه مهم بوده و خواهد بود.

نقشه گوگل در جستجو ی کاربر

5- بهینه سازی در حالت موبایل

در صدر جستجوی گوگل سایتی را پیدا نمی کنید که پاسخگو نباشد. در حال حاضر کاربران اینترنت از موبایل و تبلت بیشتر از رایانه و لپ تاپ استفاده می کنند و اکثر جستجوهای محلی در دستگاه های تلفن همراه انجام می شود. در نتیجه، گوگل از وب سایت های سازگار با موبایل حمایت خیلی بیشتری می کند. در واقع، اکنون همه سایت‌ها با ایندکس‌ سازی موبایل اول ایندکس می‌شوند.

ریسپانسیو بودن سایت در حالت موبایل ایده آل است، زیرا وب سایت شما با هر اندازه صفحه سازگار می شود و عملکرد خود را حفظ می کند.

6- تمرکز روی تجربه کاربری

اما ریسپانسیو بودن یا سازگاری سایت با موبایل کافی نیست. یک وبسایت باید جذاب و کاربر پسند باشد. یک سایت با ناوبری بصری، فراخوان‌ ها برای اقدام و پاسخ به سؤالات بازدیدکنندگان، بازدیدکنندگان را برای مدت طولانی‌ تری در آنجا نگه می‌دارد و دیرتر بازمی‌گردند. در این حالت است که Google متوجه خواهد شد و به نوبه خود، شما را در رتبه‌بندی بالاتر قرار می‌دهد. هرچه رتبه بالاتری داشته باشید، ترافیک بیشتری به سایت خود خواهید آورد و احتمال اینکه در صفحه اول ظاهر شوید بیشتر و بیشتر می شود.

پیشنهادات فارسینویی :
فارسینو | فروشگاه آنلاین خدمات وردپرس | طراحی سایت – پشتیبانی – سئوسازی
چگونه در سال 2022 در صدر نتایج گوگل باشیم؟
وردپرس چیست ؟ مزایای وردپرس
معتبرترین شرکت طراحی سایت با وردپرس
طراحی سایت در مشهد | شرکت طراحی سایت در مشهد
طراحی سایت با وردپرس

اشتراک گذاری

فارسینو به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های طراحی سایت، آماده دریافت انواع سفارش طراحی سایت به همراه مشاوره رایگان بصورت آنلاین و غیر حضوری میباشد. (دارای پشتیبانی وردپرس رایگان + آموزش مجازی وردپرس)

یکی دیگر از خدمات فارسینو ارایه پشتیبانی سایت وردپرس میباشد که بصورت دوره های یکماهه تا یکساله ارایه میگردد و در طول این مدت از همه طریق نظیر ارتباط پیامکی، تلفنی و فضای مجازی میتوانید با کارشناس پشتیبانی سایت خود در ارتباط باشید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا
آخرین مقالات
آخرین مقالات رپورتاژی